مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 12:452021-10-22اجتماعي

ورود بی ضابطه آفرودها به کویر، باعث نابودی طبیعت شده است


ورود ده ها خودروی آفرود به کویر، باعث وحشت حیوانات می شود و با کاهش امنیت زیستگاه، آنها به خارج از زیستگاه طبیعی و مناطق ناامن فرار می کنند و خسارت های جبران ناپذیر به طبیعت وارد می کنند.

- ایسنا/اصفهان یک فعال زیست محیط گفت: ورود ده ها خودروی آفرود به کویر، باعث وحشت حیوانات می شود و با کاهش امنیت زیستگاه، آنها به خارج از زیستگاه طبیعی و مناطق ناامن فرار می کنند و خسارت های جبران ناپذیر به طبیعت وارد می کنند.

علی خالویی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برخی از شهروندان که روزهای تفریح خود به طبیعت می روند، خودخواهانه، در هر مکانی بساط آتش برپا می کنند، تاغزارها را به آتش می کشند و شاخ و برگ گونه های گیاهی را می شکنند.

وی تصریح کرد: یکی از مخاطرات زندگی خزندگان دشت کاشان، ورود آفرود سواران و موتورسوارانی است که بنا به میل و علاقه خود خارج از مسیرهای مشخص در ماسه های بادی رانندگی می کنند و با حرکت بی ضابطه در ریگزارها، حیات گونه های جانوری و گیاهی را به خطر می اندازند.

این فعال زیست محیطی افزود: بعد از تفریح در طبیعت، باید حواسمان جمع باشد که با اطمینان از خاموش شدن آتش، محیط را ترک کنیم.

از مواد شیمیایی مثل شوینده ها استفاده نکنیم، از کشتن خزندگان در طبیعت، آلودگی محیط زیست، آتش زدن و شکستن درختچه ها خودداری کنیم تا محیط زیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود بی ضابطه آفرودها به کویر، باعث نابودی طبیعت شده است

ورود بی ضابطه آفرودها به کویر، باعث نابودی طبیعت شده است